ZEFYS > Web resourcesSearch
 

Search web resources


Your Query for "news_en:"3.3.1.5 Worldwide"" returned 52 hits. 

The Daily Star - Lebanon
Bair¯ut - The daily star

Abstract: Founded in June 1952, to serve the growing number of expatriates lured by the oil industry, The Daily Star initially circulated in Lebanon but rapidly spread its wings to cover most of the Arab world. Its publisher, Kamel Mrowa, already owner and editor-in-chief of the successful Arabic daily Al-Hayat, not only wanted to relay news of their own countries to expatriates but also to introduce the region to non-Arabic readers. His vision made The Daily Star the leading English language newspaper in the Middle East throughout the 60s. (text/html)

Haaretz.com
Tel Aviv - Schocken

Abstract: Haaretz ist eine der führenden Tageszeitungen Israels, die in einer hebräischen und einer englischne Ausgabe erscheint.Die englischsprachige Online-Ausgabe hat ein Archiv der Ausgaben ab Mai 1997. Recherche und Anzeige von kurzen Abstracts kostenlos, Volltext der Artikel kostenpflichtig. (text/html)

Jeune Afrique
Groupe Jeune Afrique - Paris

Abstract: Online-Ausgabe von "Jeune Afrique", dem französischsprachigen Wochenmagazin zur Politik, Wirtschaft und Kultur des afrikanischen Kontinents. Mit Archiv ab Februar 2003. Kostenfreie Internet-Ressource. (text/html)

Bukedde - Newspaper in Luganda
New Vision Printing & Publishing Company Limited - Kampala

Abstract: Published in Luganda, seven days per week. Circulation ABC - 14300.Bukedde is the most brand loyal newspaper in Uganda and is an integral part of the average working Ugandan’s day. Focusing on the human side of life, the newspaper attracts up to 15 readers per copy. Bukedde is also the only daily newspaper with a dedicated section on the Kabaka, the Buganda cultural king, and is highly regarded as the formal authority on the Kabaka and his people. [according to site editor’s information] Bukedde is published by the same company as New Vision, which is one of the two most read newspapers in Uganda, close to the government but nevertheless critical. [editors ilissAfrica] With archive since 2004. Registration required. Free internet resource. (text/html)

Etop - Newspaper in Teso
New Vision Printing & Publishing Company Limited - Kampala

Abstract: Published in Ateso – Weekly – Thursday.Main circulation area is North Eastern Uganda, Soroti, Katakwa and KumiCirculation – 5200 copies per week. [according to site editor’s information] Etop is published by the same company as New Vision, which is one of the two most read newspapers in Uganda, close to the government but nevertheless critical. [editors ilissAfrica] With archive since 2004. Registration required. Free internet resource. (text/html)

Rupiny - Newspaper in Luo
New Vision Printing & Publishing Company Limited -

Abstract: Published in Luo – weekly - Wednesday.Main circulation area is the northern part of Uganda, from Arua to Gulu / Lira. Circulation – 3800 copies per week [according to site editor’s information] Rupiny is published by the same company as New Vision, which is one of the two most read newspapers in Uganda, close to the government but nevertheless critical. [editors ilissAfrica]With archive since 2004. Registration required. Free internet resource. (text/html)

Google News Deutschland
Google Inc. - Mountain View

Abstract: News archive search provides an easy way to search and explore historical archives. In addition to helping you search, News archive search can automatically create timelines which show selected results from relevant time periods. (text/html)

Die Welt
Berlin -

Abstract: Volltextarchiv der Internetausgabe der Zeitung Die Welt ab Mai 1995. Außerdem wird ein Ganzseiten-Archiv (PDF) der Deutschlandausgabe der WELT ab März 2001 angeboten. Ab Juni 2001 sind auch die Regionalausgaben Berlin, Hamburg und München enthalten. Das Ganzseiten-Archiv bietet keine Suchfunktion. Der Einstieg erfolgt über das Erscheinungsdatum. (text/html)

Al-Akhbar english
Al-Akhbar - Beirut

Abstract: On August 14 2006, Beirut-based Al-Akhbar was launched as a “calculated adventure” by prominent Lebanese journalist Joseph Samaha and a team of like-minded colleagues. The late Samaha (1949-2007) envisioned a publication that would uphold the highest standards of journalistic integrity while remaining true to the principles of anti-imperialist struggle, progressive politics, and freedom of expression. Five years later, Al-Akhbar embarks on another calculated adventure amid a period of historic significance in the region - the year of the Arab uprisings. By providing much-needed in-depth reporting on the uprisings and other news in the region, Al-Akhbar English will reflect the diverse and dynamic realities that make up the communities undergoing these transformations. The English edition also aims to make debates and analyses circulating in the Arabic media sphere accessible to English speakers worldwide. Al-Akhbar depends on young and creative writers that challenge conventional forms of reporting and aspires to speak truth to power. Al-Akhbar English intends to preserve this tradition by translating selected articles from the Arabic edition for an international readership. The site also features original content of opinion, analysis, and field stories as well as photo blogs chronicling the latest developments across the Middle East. (text/html)

Jerusalem Post
The Jerusalem Post - Yerushalayim

Abstract: The Jerusalem Post wurde 1932 unter dem Namen The Palestine Post von dem amerikanischen Journalisten Gerschon Agron gegründet. Die erste Ausgabe erschien am 1. Dezember 1932. Im Jahre 1950 wurde die Zeitung in Jerusalem Post umbenannt. Mit Archiv ab 1989,Jan. Suche und Abstracts sind kostenfrei, der Volltext ist kostenpflichtig. (text/html)